tirsdag den 3. januar 2012

Lun hals


I julegave fik jeg faktisk også Knit Pro markører, dem havde jeg ønsket fordi jeg manglede store ringe som kan bruges til tykke pinde. Gaven indeholdt også Knit pro´s nye firkantede pinde, dem fik jeg 3 af i str. 4½, 5, 5½ jeg ved ikke rigtig om jeg vil bytte de største str til 3½ og 4 for dem bruger jeg mere. Men prøves skulle de jo, så jeg strikkede en lun halsting i mohairgarn fra lageret. Det er noget jeg engang har købt på et julemarked af en kvinde som havde angorakaniner, det er meget blødt og lækkert. Pindene er ret gode at strikke med og i løbet af et par dage kom den her af pindene.

Det er nu sidste dag i min juleferie så det på arbejde igen i morgen. Jeg kunne nu godt holde en uge mere ;o)

12 kommentarer:

  1. Sikke en skøn hals du får, og sikke en farve :o)

    SvarSlet
  2. Smuk halsedisseting, fint mønster og den ser dejlig blød ud.

    SvarSlet
  3. Søde Helle.
    Hvor du heldig du kan strikke engelsk. Jeg ved godt i siger det ikke er så svært, me jeg tror jeg har fået en fobi.
    Firkantet pinde hvad er nu det.. Glæder mig til at høre mere om det..
    Dejligt smukt halsvarmer..
    Jeg vil ha`den.

    SvarSlet
  4. Sødeste Mette, du må da lære det engelske, vi må lave et kursus ;o) Sonnie har lært det nu, det er ikke så svært.
    Ja hvad er det med firkantet pinde .. det er de nye fra Knit Pro, geniale pinde, det skal du prøve.
    Hvis du vil ha den må du jo komme og ta den :-D

    SvarSlet
  5. Har aldri strikket med garn fra Angora kaniner, men de sier at det skal være spesielt varmt og godt. Det lover jo godt for en hals laget for kalde dager,

    SvarSlet
  6. Wau hvor flot - og tak fordi du kikkede forbi min blog - og nu har jeg fundet frem til din :)

    SvarSlet
  7. Ret flot arbejde, ville ønske jeg turde kaste mig ud i de engelske opskrifter

    SvarSlet
  8. Hvor er den fin!
    Hvordan er det at strikke med firkantede pinde?

    Tak for kigget
    Kig forbi min giveaway http://bykirsti.blogspot.com/p/giveaways.html

    SvarSlet
  9. Pindene er gode at holde på når de er firkantet, men elelrs er det ligesom at strikke med de runde.

    SvarSlet
  10. Det kunne være sjovt at prøve firkantede pinde. Angoragarn må virkelig være blødt.
    I øvrigt vil jeg benytte lejligheden til at ønske dig et godt nyt år - glæder mig til at følge med i det nye år.

    SvarSlet