torsdag den 28. april 2011

Det kan du godt lave om !!!!


Jeg har strikket første Ærmeling fra Geilsk i bomuld/uld, det meningen jeg vil have 2 så det bliver ligesom en bluse.


Så sidder jeg der i min fantastiske strikkestol og hæfter ender og skal så sy en ende af strikken ind under skuldren på stykket med løbemasker, så der dannes et kryds over skuldren. Det der jo ingen ben i og tju hej hvor det går og jeg tjekker efter og synes det er jeg da sluppet heldigt fra. MEN så er det at jeg ser ribberne ikke lige er overfor hinanden og det sådan set også ligemeget for det ses jo ikke indenunder .....

er det jeg hører " det kan du godt lave om !!!! "
åh shit, der i sofaen sidder vores allesammens strikkefe Inge ( altså i mine tanker ) og hun er jo slet ikke tilfreds med det SJUSK.
" Jammen Inge det altså ikke nemt at få dem til at ligge overfor hinanden fordi de ikke er lige brede"
 " Hvad er det for noget sludder Helle? du kan godt pille det op og lave det om"
"jammen det ses jo slet ikke"
" skal jeg pille det op eller gør du det bare med det samme selv?
 " JA ja jeg ska nok .... hfmmm hfmmmm "

Ja det er så hvad man får ud af at have været på monteringskursus ... ej, det nu godt at jeg bliver kritisk og laver det om, nu ved jeg jo hvordan det skal være og jeg ved også at Inge vil kikke hvert et nyt strik igennem, så jeg kan ligeså godt få det iorden, ellers piller hun det bare op :-D


Færdig monteret.


Striber efter egen komposition, jeg synes det er blevet vildt godt og er sørme lidt stolt over jeg bare selv har taget beslutninger om hvordan de stiber skulle være. Jeg havde ikke en plan, jeg gjorde det bare som jeg kom til det.


Skønne friske hippi farver ;o)


Næste ærmeling skal have disse farver, lidt mørkere og kedeligere, men nu ser vi hvordan det bliver ellers må jeg lave en nr. 2 i samme farvvalg som den første.

8 kommentarer:

  1. Flotte striber!
    Jeg kan godt forstå, du er stolt af dem.

    SvarSlet
  2. Hi Hi....så falder man om af grin igen !! Vi kan både hører og se hvordan vores Strikkefe vil sidde der og siger lige de ord !....og så hendes søde visken...neeeejjjj Helleee altsååå !! Men super flot ommer *smil*

    SvarSlet
  3. Uha da da sikke en diskussion de har været der i det hyggelige strikkehjørne - men godt at strikkefeen holdt dig i ørene :))

    Den er bare flot din ærmeling dejlige farver nummer to tegner også ret god.

    kh Jane

    SvarSlet
  4. Hvor er den bare flot, skide smarte striber, men jeg elsker jo striber. Godt du bare er sprunget ud i, at lave det sådan.
    - og Inge kan jeg sagtens høre for mig, men jeg har også hørt "den pille op sang" mange gange.
    Men jeg er færdig af grin over dit indlæg, specielt det med at hun hvisker :o)

    SvarSlet
  5. Lene; Ja hun er efter os hvis vi laver noget sjusk. Husker tydeligt hun pillede ærmet af din trøje, det var total griner :-D

    Jane; ja der var lige en lille diskussion der, men det er nu godt for så tænker vi os jo lige om og det færdige resultat bliver også pænere. Jeg tror også nr. 2 bliver god i de farver, det er ihvertfald spændende ;o)

    Sonnie; Ja jeg var ligesom nødt til at springe ud i det og det var faktisk sjovt. Det var altså Lene der snakkede om hvisken, men ja Inge er en strikke hvisker .... kan man hedde det ? er det et erhverv eller tema til ny film ha ha ha

    SvarSlet
  6. Hvor er jeg glad for at du har lært noget og kan se kritisk på dine strikkerier. Hvis man ikke kan det, er det jo at man får nogle kreationer der ser alt for hjemmelavede og uprofessionelle ud.Gammeldags og klodset strik kan vi alle huske alt for godt. Godt at vi kan lave det fint, sirligt og professionelt.Hurra!!!
    En super flot ærmeling du har fået lavet.
    Jeg visker lige: er jeg så slem som de siger??
    nej vel er jeg da ej.
    Kram fra den store strikkehvisker

    SvarSlet
  7. Inge; Tak for rosen, synes også selv den er flot.
    Det nemlig rigtigt at vi skal montere strikken så flot/smukt at vi selv besvimer over indtrykket :-D det var super godt at lære monteringens svære kunst og nu kan være lidt selvkritisk. Jeg hvisker lige tilbage: nej du ikke slem, du er så sjov at det er værd at skrive om ;o)
    Vi er bare såååå heldige at have den skønneste strikkefe lige ved hånden ( og i tankerne )
    Krammer til dig

    SvarSlet