søndag den 1. maj 2011

Male blomster


I går var jeg til kursus i Pergamano, det sidste inden sommer, så skal jeg først afsted til efteråret igen og det glæder jeg mig til.
Dette billede er malet på sort vellumpapir med pastelfarveblyanter, jeg mangler at male endnu en valmue, som anes under blomsterhovedet. For at kunne male på sort skulle det først males med hvidt og så farvelægges bagefter, et stort arbejde, men resultatet er bare flot.


Denne spanske margurit, tror jeg det er, er malet på pergamanopapir med vandfarveblyanter. Blyanten opløses med vand på en pallet og så males det med pensel. Hele motivet er malet med hvid og maler så sort farve på bagefter. Jeg mangler både stængler, knopper og flere blade, det bliver også bare flot når det er færdigt.

Hverdagen truer, det sidste dag i påskeferien, nøj det bliver hårdt at komme igang igen ;o)

God Søndag.

5 kommentarer:

  1. Ihh... hvor er du altså kreativ, flotte billeder.
    Ja, det bliver da drøn hårdt at komme i gang igen.
    Vi ses.

    SvarSlet
  2. Det blir et riktig flott bilde. Så spennede det høres ut med disse blyantvannfargene som du benytter deg av:)

    SvarSlet
  3. Hvor er du bare god til at male....Super søndag til dig og husk det er først mandag morgen ikke før.

    SvarSlet